sobota, 30 kwietnia 2016

Zdrowa Przekąska - Batonik Musli

 Zdrowy Baton?


       Dzisiaj coś, co zrobiłam z myślą o Panu K. Nie mogłam patrzeć jak po siłowni kupuje te sklepowe batony musli, sklejone syropem glukozowo-fruktozowym i z nie wiadomo czym w środku, a na dodatek kosztujące dość dużo jak na swoją jakość.

Domowe Batony Musli

Piękne, prawda? :) Już dawno nie byłam z niczego aż tak dumna!




Składniki:

2 szkl. płatków owsianych 
1 szkl. poszatkowanych migdałów
1 szkl. poszatkowanych łuskanych fistaszków
1/2 szkl. poszatkowanych orzechów nerkowca
1/2 szkl. łuskanego słonecznika
1/2 szkl. suszonej żurawiny
1/2 szkl pokrojonych suszonych moreli
1/4 szkl. suszonych śliwek

4 łyżki masła
1/2 szkl. brązowego cukru
1/2 szkl. miodu
1/2 łyżeczka soli (jeśli któreś z orzechów są solone, to bez tego składnika)



1. Wszystkie składniki suche wymieszałam w misce. Ich proporcje tak na prawdę są dowolne, w zależności co kto lubi, ważne żeby płatków owsianych było najwięcej, bo inaczej składniki kiepsko się skleją.

2. W rondelku rozpuściłam masło, miód i cukier. Tutaj można dodać też cynamon jeśli ktoś lubi.

3. Wlałam płynne składniki do suchych i dokładnie rozmieszałam. 

4. Powstałą w ten sposób masę przełożyłam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. uformowałam kwadrat, żeby później łatwiej się kroiło. Moje batoniki mają ok 2 cm grubości. Należy dobrze ugnie, żeby się rozpadały, dobrze wcześniej zmoczyć dłonie.



5.  Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 170°C przez 35-40 minut. 

Po wyjęciu masa będzie jeszcze miękka, ale nie martwcie się po wystudzeniu stwardnieje i będzie gotowa do krojenia. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz